14 juni 2008

Började bra men sen slutade det dåligt...

Jahapp som ni säkert kunde läsa här tidigare så skulle jag ju börja min stränga diet, som inte slutade så lyckligt...:(
RÄttare sagt så slutade det hemskt!

På månadagen började jag ju då min diet med att lämna bort allt socker, mjölk, pasta, ris, potatis, bröd och flingor...
Istället skulle jag äta sallad, sallad, sallad och sallad igen, grönsaker, ägg, nötter och fisk, kött, kyckling och sådant...
Samt 2-3 liter vatten om dagen!

Jag följde alla konstens regler hela måndagen och det gick jätte bra hela dagen, fick springa på wessa hela tiden för att jag drack en hel massa vatten som jag inte är van vid...

Sen blev det dags för träningen på kvällen och det var powerwalk och muskelträning med PT tränaren som stod på schemat och gud himlars vad det var tungt att muskelträna, det var så hemskt så hemskt, visste inte hur jag skulle orka på tupperware party senare på kvällen...

Men det orkade jag efter mycket stress och där kom första utmaningen, de hade ju en massa tårtor och kakor där och allt vi fick ta var en svart kaffekopp... hympf!

Det var sen på kvällen när vi skulle fara och sova som jag kände att allt inte stod rätt till, jag kände mej vansinnigt svag och jag mådde illa och jag fick kväljningar av att tänka ens på sallad, men jag tänkte att det blir bättre bara jag får sova...

Men ack så fel man kan ha...
Det blev bara värre på tisdagen på morgonen, jag kom knappt upp ur sängen, jag var helt utan krafter, mådde jätte illa så jag skulle bara vilja kasta upp, sen började jag kallsvettas som bara den...
Då sa jag åt T att nu står nog inte allt rätt till att nu tänker jag slänga i mig mjölk med oboy och rostatbröd samt yoghurt...

Efter en stund så började det kännas bättre men hela dagen kände jag mej otroligt svag och var borta på något sätt...

Jag tog kontakt med min PT och berättade hur jag var och hon menade att jag hade fått en sockershock... eftersom jag inte hade ätit någonting på måndag som innehöll socker...

Så då fick jag börja sätta till frukter, bröd och mjölk...
Vilken lättnad!

Men jag vill aldrig uppleva tisdagsmorgonen igen, kändes som om man har haft en jätte jobbig magsjuka och man inte orkar ta sig fram... usch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men usch vad hemskt :S Men det är ju förståerligt att kroppen börjar reagera då det är någonting nytt den utsetts för.. Men bra om du får äta ngt med socker nu iaf :)

Anonym sa...

nej, fy, vad hemskt det låter! Jag tror inte att det är bra med dieter där man utelämnar någon sorts mat, det är väl bättre att minska på t.ex. socker och fett och sådant..? Men någon expert är jag ju inte..

Ang. Muminvärlden... Tror nog att jag kan fixa fribiljetter om ni skulle komma hitåt någon gång under sommaren... :)