07 juni 2008

mentala förberedelser

Det har gått ett par dagar sedan jag senast har uppdaterat mej och det är nog mest för att jag har förberett mej mentalt för måndagen...

Under veckans gång har jag velat fram och tillbaka vad man egentligen har gett sej in och på som skaffat en Personlig tränare till sommaren...
Men slutsatsen är väl att man vill ändå gå ner ett par kilo och få en fastare kropp, det kommer man inte ifrån hur man en velar fram och tillbaka...

Så A och jag kommer nog att köra, fastän det är sommar och fastän det kommer att bli en jobbig sommar om inte annat så i matväg...:(
Men vi kommer iaf att försöka vårt bästa...:) mer kan man ju inte göra...

från och med måndagen och några månader framåt eller åtminstone 2 månader framåt får vi inte äta följande... socker, potatis, pasta, ris, bröd och flingor... inte heller frukter, bär, juice och mjölk....

Ja-a jag vet det låter tufft och det lämnar ju inget att äta.. men egentligen finns det mycket kvar att äta...

Systemet fungera som ett 10 dagars / 4 dagars system...
Så i tio dagar följer man detta stränga och sen kan man om man vill under 4 dagar äta smått av det som man inte har fått äta... men där gäller det ju att inte fross äta då....!

Sen ska vi äta 3 huvudmål och 2-3 mellanmål och högst 3 timmar emellan och dricka 2-3 liter vatten...


Jag är faktiskt inte skärskilt positiv hur detta ska gå, det som oroar mej mest är sockret, för jag är en sådan gottegris...!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför får man inte få i sig av fruktens eget socker?:S Det är väl inte ett dugg ohälsosamt??! Låter tufft detdär, skulle absolut inte gå här då det är sommar!!! Antar du inte får dricka alkohol heller ? :O

Anonym sa...

Men Åsa, du är ju smal!!! Inte behöver ni väl gå på en så sträng diet ändå? :S Det räcker väl med att träna och se till att man inte stoppar i sig bara flottiga saker + att man äter regelbundet? :)

Ha en skön semester, de har lovat att det ska bli lite kallare nu, men det får vi ju se! Hoppas ändå på fint väder!

kram!